Veiligheid & Privacy
De leukste lunch is er van bewust dat je vertrouwen stelt in ons. We zien het als onze verantwoordelijkheid om jouw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we je weten welke gegevens we verzamelen, waarom we dat doen en hoe we hiermee jouw gebruikservaring verbeteren. Daarover lees je meer in deze privacy policy.
De leukste lunch staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder de naam De leukste lunch / Zoet&Zo Deventer.
De leukste lunch respecteert je privacy. Om je bestelling goed te laten verlopen, slaan we je persoonlijke gegevens op. Dit doen we in een beveiligde omgeving en daar blijven je persoonsgegevens ook. Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens die je met ons deelt en verwerken deze in overeenstemming met de geldende wetgeving.
Dit privacy beleid is van toepassing op de producten en diensten van De leukste lunch. Je dient je ervan bewust te zijn dat De leukste lunch niet verantwoordelijk is voor het privacy beleid van andere sites en bronnen. Wij geven je informatie nooit aan derden voor commerciële doeleinden.
De leukste lunch behandeld persoonlijke informatie en persoonlijke gegevens die je verstrekt in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens/Algemene verordening gegevensbescherming. Door gebruik te maken van deze website geef je aan het privacy beleid te accepteren.
Welke gegevens vragen wij van je en waarom?
Dit zijn de gegevens die we van je vragen als je een bestelling plaatst:
Voor- en achternaam |
We willen graag weten bij wie de bestelling bezorgd moet worden. |
Adres en Woonplaats |
Om je bestelling te kunnen bezorgen door PostNL / Myparcel hebben we je adres nodig. |
Telefoonnummer |
We nemen contact met je op over je bestelling als er iets mis is gegaan. |
Betaalgegevens |
Als je je bestelling plaatst dan gebeurd dit in een beveiligde omgeving. Bij het betalen worden je gegevens vanuit onze beveiligde omgeving direct naar onze betaalproviders gestuurd. Deze betaalproviders [Sisow, Sumup, PayPal en Billink] voeren onze betalingen uit. Betaal je bijvoorbeeld met je creditcard, dan krijgen we je creditcardgegevens niet te zien. Wij krijgen enkel te horen of de betaling is gelukt of mislukt. |
IP-adres |
Shoppen op internet is redelijk anoniem, maar we herkennen wel je IP-adres. Op deze manier onthouden we je voorkeuren en kunnen we je een passend advies geven. Ook voorkomen we dat iemand anders gebruik maakt van je account. |
E-mailadres |
Per e-mail ontvang je je bestelbevestiging, betaalbevestiging en de track & trace code. Als je ons mailt, dan mailen wij je terug. Nieuwsbrieven, aanbiedingen en als je mee doet met onze challenges of gebruik wil maken van onze online informatie zoals e-books, verzenden we dit ook per e-mail als je daarvoor toestemming hebt gegeven of als je een product hebt aangeschaft. In dat laatste geval kunnen we je e-mailen over dat product. Wil je geen e-mail meer van ons ontvangen door middel van nieuwsbrieven etc., dan kan je je altijd uitschrijven. Volg de instructies in die e-mail, schrijf je uit via je account of via de link onderaan de nieuwsbrief of mailing. |
Je dient je ervan bewust te zijn dat zonder contactgegevens zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail en betaalgegevens wij niet in contact kunnen treden, en de bestelling dan ook niet kunnen voltooien.
Verder gebruiken wij jouw gegevens voor het volgende:
Klantenservice
Onze klantenservice staat klaar om je te helpen, vragen te beantwoorden en/of klachten te behandelen. Je kunt onze klantenservice bereiken via e-mail, whatsapp, telefoon, via chatfuncties op social media of contactformulieren op de website.
Als je een vraag of klacht hebt, vragen wij je naam, e-mailadres, telefoonnummer en andere informatie die nodig is om je vraag of klacht in behandeling te nemen. We gebruiken deze gegevens ook om je op de hoogte te houden.
We maken notities van je klacht en opmerking in ons CRM-systeem, zodat je je verhaal niet steeds opnieuw hoeft te vertellen. Op deze manier kan de klantenservice-medewerker van De leukste lunch jouw opmerking, vraag of klacht afhandelen. Het verstrekken van deze (persoons)gegevens is niet verplicht. Als je deze gegevens niet verstrekt, kunnen we echter mogelijk je opmerking, vraag of klacht niet in behandeling nemen of beantwoorden.
Je gegevens worden minimaal 2 jaar bewaard, tenzij de aard van de vraag of klacht ons noodzaakt om deze langer te bewaren.
Account
Tijdens je bestelling bij De leukste lunch kan je een account aanmaken. Als je een account aanmaakt, hoef je bij een volgende bestelling niet opnieuw je gegevens in te voeren. Deze worden opgeslagen in je account. Het voordeel van een account is ook dat je je bestelling kan volgen en inzien wat de status is. In je account staan je persoonsgegevens: voor- en achternaam, aflever- en factuuradres, e-mailadres, telefoonnummer en inloggegevens. Je kunt ook je eerdere bestellingen inzien. Deze gegevens worden bewaard tot dat je zelf je account verwijdert.
Nieuwsbrieven en mailingen
Als je op de hoogte wilt blijven van onze nieuwste producten, aanbiedingen, acties en inspiratie en tips, kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief en de Weekly Bento Mails. Wij registreren dan je e-mailadres. Dit profiel bewaren we tot dat je zelf je afmeldt voor de nieuwsbrieven en mailingen. Bij iedere nieuwsbrief en mailingen kan je onderaan via een link je weer uitschrijven. Bij het aanmelden, vragen we ook altijd om je aanmelding te bevestigen. Wil je dit niet dan, kan je je ook op dat moment niet aanmelden en ontvang je niet de nieuwsbrief of mailing.
Deelnemen aan online challenges, ontvangen van e-books of andere online / e-mail producten
Als je wil deelnemen aan een online challenge van De leukste lunch of een e-book of ander e-product wil ontvangen, vragen we hiervoor je naam (evt. achternaam) en je e-mailadres. Dit profiel bewaren we tot dat je zelf je afmeldt voor de mailingen. Bij iedere mailing kan je onderdaan via een link weer uitschrijven. Bij het aanmelden, vragen we ook altijd om je aanmelding te bevestigen. Wil je dit niet dan, kan je je ook op dat moment niet aanmelden en ontvang je niet de nieuwsbrief of mailing.
Reviews
Wij maken gebruik van reviewprogramma’s en waarderingen en kunnen je daarom benaderen voor het plaatsen van een review op onze site via jouw e-mailadres nadat je een bestelling hebt geplaatst. Deze review wordt dan zichtbaar op onze website. Je kan ook zelf reviews plaatsen op onze social media-kanalen. Dit is je eigen verantwoordelijkheid en je gegevens worden bewaard tot dat je zelf de reviews weer verwijdert. Ook behouden wij het recht om reviews zelf te verwijderen of niet te plaatsen.
Deelnemen aan een (win)actie
Als je meedoet aan een (win)actie of prijsvraag, dan willen we je gewonnen prijs natuurlijk graag kunnen toesturen. We vragen hiervoor je naam, adres en e-mailadres. Afhankelijk van de actie verwerken we je gegevens ook om te zien hoe succesvol onze acties zijn. Zo kunnen we steeds leuker beter passende acties bedenken.
Het verstrekken van de gevraagde (persoons)gegevens is niet verplicht. Als je ervoor kiest om deze gegevens niet te verstrekken, is het helaas niet mogelijk deel te nemen aan de actie/prijs en vervalt je recht op de actie/prijs. We bewaren jouw gegevens niet langer dan 6 maanden nadat de actie is afgelopen, tenzij je eerder aangeeft dat deze gegevens verwijdert moeten worden.
Feedback
We willen graag de website, producten en service verbeteren zodat we een nog leuker en passender aanbod en service kunnen aanbieden. Hiervoor vragen we soms om feedback door middel van het invullen van enquêtes en / of klantonderzoek. Hiervoor vragen we je e-mailadres, plaats en soms je naam. We voeren deze enquêtes uit via SurveyMonkey.
Deelnemen aan onze enquêtes is op vrijwillige basis en kan in sommige gevallen ook anoniem. In dat geval hebben we alleen een e-mailadres nodig zodat we je achteraf nog kunnen benaderen. We bewaren je gegevens zolang als nodig is voor het verwerken van de gegevens ter verbetering van onze website, producten en diensten.
Verbetering
Als je onze webshop bezoekt, een bestelling plaatst of iets liked op scial media, dan analyseren we waar je naar hebt gekeken. We analyseren je unieke bezoeken en zien welke activiteiten daarbinnen plaatsvinden zoals: bekijken van producten, doe je het in je winkelwagen, verlaat je een pagina, klik je op links, bezoek je onze blogs, enzovoort. Wij gaan zo om met je gegevens dat derden nooit je gegevens inzien. Als een andere partij voor ons de gegevens analyseert, dan houden zij zich ook aan de privacyregels. We gebruiken hiervoor ook cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid.
Social Media
De leukste lunch maakt gebruik van social media (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Youtube, etc.) om je op de hoogte te houden van de nieuwste producten, acties, informatie, inspiratie en tips. Aan het gebruik van social media zijn geen voorwaarden verbonden, maar wel ga je akkoord met de voorwaarden van het social media platform.
De leukste lunch maakt gebruik van de advertentiemogelijkheden van social media kanalen. Er worden advertenties getoond op basis van de gegevens die dat social media platform verzamelt met jouw toestemming, bijvoorbeeld dat je De leukste lunch volgt, geïnteresseerd bent in onze producten. Voor het adverteren op social media platforms maakt De leukste lunch gebruik van de gegevens (land, geslacht, leeftijd, interesses, voorkeuren etc.) die over jou bekend zijn bij de social media platforms. Deze gegevens helpen De leukste lunch om de advertentie te laten zien aan die personen voor wie onze producten interessant zijn. Deze gegevens zijn algemeen en niet terug te leiden tot jou als persoon. De voorwaarden waaronder jouw gegevens door de social media platforms worden verzameld, staan op de website van deze platforms vermeld. Je kan bij de social media platforms je voorkeuren en wat je toestaat dat het platform verzamelt zelf wijzigen. De leukste lunch heeft geen invloed op de gegevens die de platforms voor jou verzamelen.
Met wie delen we jouw persoonsgegevens?
De leukste lunch deelt jouw gegevens aan derden ter uitvoering van haar activiteiten zodat: je je bestelling kan betalen, je bestelling kan worden verzonden en bezorgd naar jouw adres, je onze website kan bezoeken, we je vragen en/of klachten kunnen afhandelen, je onze nieuwsbrieven en mailingen kan ontvangen, wij de website kunnen verbeteren, onze service en diensten kunnen verbeteren, we je kunnen bereiken op social media kanalen, wij aan onze administratieve verplichtingen kunnen voldoen. Wij huren derden in die ons ondersteunen bij campagnes en acties en technische dienstverleners te behoeven van beheer van onze klantendatabase.
De partijen waarmee wij samenwerken zoals betaalproviders, bezorgdiensten, webhosting, email-marketing, klantenservice-diensten, administratiebedrijven, belastingdienst, social media, review- en feedback services, enzovoort, mogen je gegevens alleen gebruiken om de desbetreffende dienst uit te voeren. Wij geven jouw informatie niet aan derden voor commerciële doeleinden.
Hoe kan je inzage hebben in, wijzigen, en verwijderen van je (persoons)gegevens?
Als je jouw gegevens wil inzien, wijzigen of verwijderen dan kan je contact opnemen met de klantenservice via e-mail. Je kan zelf je eigen account als je die hebt aangemaakt, opheffen. Als je geen nieuwsbrief, mailingen of e-mails meer van ons wil ontvangen, dan kan je onderdaan de desbetreffende mailing je uitschrijven via een link.
Het uitgangspunt is dat De leukste lunch jouw persoonsgegevens niet langer bewaart dan noodzakelijk. Echter zijn we vanwege wetgeving verplicht om bepaalde (persoon) gegevens te bewaren. Zo bestaat er de bewaartermijn van 7 jaar op basisgegevens van De leukste lunch zoals een grootboek, de debiteuren- en crediteurenadministratie, verkoopadministratie en e-mails die betrekking hebben op onze bedrijfsvoering.
Beveiliging van jouw persoonsgegevens
Jouw persoonlijke gegevens worden bij ons veilig verzonden door ze te coderen. Dit geldt natuurlijk ook voor je bestelling, betaling en ook voor de accountlogin. Wij maken daarbij gebruik van het SSL (Secure Socket Layer). Ook beveiligen wij door middel van technische en organisatorische maatregelen tegen verlies, vernietiging, toegang, verandering of verspreiding van uw gegevens door onbevoegde personen. Zo beveiligen wij onze systemen en applicaties volgens de geldende standaarden voor informatiebeveiliging.
Datalek melding
Per 1 januari 2016 is De leukste lunch als webshop en online platform verplicht om bij datalekken melding te maken bij de autoriteit persoonsgegevens. Een datalek is een beveiligingsincident waarbij er sprake is van toegang tot of vernietiging, wijziging of vrijkomen van persoonsgegevens zonder dat dit de bedoeling is. Bij een datalek moeten persoonsgegevens verloren zijn gegaan of onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens moet niet uit te sluiten zijn. In het geval van een dergelijke datalek zal ik mijn klanten hiervan ook op de hoogte stellen door middel van een e-mail.
Autoriteit Persoonsgegevens
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) houdt toezicht op de naleving van de privacywetgeving. Heb je een klacht over het gebruik van je persoonlijke gegevens? Dan kun je terecht bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Fraude
De leukste lunch zal klantgegevens gebruiken en verstrekken als de overheid aan De leukste lunch een verzoek doet voor een fraude onderzoek. Ook als er andere wettelijke verplichtingen noodzaken tot het verstrekken of juist tot het bewaren van persoonsgegevens, zullen wij hieraan meewerken.
Vragen
We controleren regelmatig of we aan de privacyregels voldoen. We passen de privacy policy aan de nieuwe wetgeving aan. Als je vragen hebt over dit privacy beleid, kan je contact opnemen:
E-mail via de klantenservice
Het contactformulier
WhatsApp (0647773906)